Ooit al gedacht een mailing op te zetten?

uw klant regelmatig een bericht sturen via een nieuwsbrief, het is zo simpel en geautomatiseerd

De nieuwsbrief sturen is al heel vaak doodverklaard en door sommigen zelfs beschouwd als notdone. Maar uit onderzoek blijkt e-mail nog steeds één van de beste media te zijn om je doelgroep te bereiken en om omzet te creëren.

7 op 10 van de consumenten wil liever reclame via email ontvangen dan die effectief gedrukte papieren in hun brievenbus. Een abo op een nieuwsbrief is gewoon ook handig, je kan je zo ook weer uitschrijven op de nieuwsbrief of de mailing.

Uiteraard mag je niet zo maar naar ieder email adres dat je vind of kent een reclame boodschap sturen. De email adres houder moet zich effectief akkoord stellen met zijn inschrijving en/of zich zonder pardon kunnen uitschrijven.

Het is belangrijk zelf een publiek op te bouwen en zo effectief mensen te bereiken die echt wel interesse hebben in uw product of dienst en zich dusdanig ook inschrijven op uw email lijst.

Om een goede start te nemen ga te werk volgens onze mailing checklist !

1/ Denk na voor wie u een mailing wil aanleggen. Wil je meer bezoekers op uw website? Wil je gewoon het publiek op de hoogte brengen van iets? Wie is uw doelgroep? Uw bestaande klanten of uw potentiële klanten?
Meer specifiek... Welke leeftijdgroep? Welke interesse groep?

2/ Wat wil je vertellen? Wat wil je melden aan je doelgroep?
De inhoud van uw mailing is van hoog belang. Je weet wat de hoofdzaak is van uw bericht, maar probeer ook nog kleine nevenitems op te sommen, die ook uw publiek kunnen boeien.
Stuur geen ellenlange teksten, maar korte berichten, ongeveer 4 maximum per nieuwsbrief.

3/ Vertel wat de lezer/de ontvanger interessant vind, niet wat je zelf leuk of interessant vind.
Plaats het belangrijkste item als het meest opvallende topic, bepaal waar de aandacht van de lezer moet naar toe gaan. Dit kan je met woordkeuze, volgorde van inhoud, maar ook met opmaak.

4/ Kies niet enkel voor goede inhoud, maar ook de onderwerpregel van het bericht is een zeer belangrijk gegeven, je moet de ontvanger nieuwsgierig maken. Ook uw afzender naam en email zijn van belang. Zorg ervoor dat uw afzendernaam aansluit bij de onderwerpregel.

5/ Gebruik passende afbeeldingen, die als het ware uitnodigen om op te klikken.
Afwisselende frisse kleuren en witte delen, hou het niet volledig wit!
Gebruik een duidelijke structuur, die de ontvanger terug vind op de doorklik van de nieuwsbrief.

 

Laat uw mailsysteem opzetten door Zinix Creative Media!
Een mailsysteem die uw mailontvangers alle mogelijkheden bied om zich uit te schrijven, hun informatie aan te passen en hun ontvangen nieuwsbrief door te sturen aan een vriend.
U zie krijgt ook analyse resultaten van uw gestuurde nieuwsbrief en ieder enieuwsbrief is gekoppeld als een campaign in Google Analytics.

Reacties op dit artikel!

Reageer op dit artikel

Uw naam (vereist)

Uw E-mail adres (vereist)

Website

Extra reacties (vereist)

Hou me op de hoogte
Uw waardering:
 
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
http://www.zinix.be/uploads/folio/id14/newsletter_zinix_creative_media.jpg