Uw webshop heeft een goede conversie nodig!

Een goede conversie percentage is van groot belang in uw eshop, je wilt gewoon dat alle bezoekers ook kopers worden.

Om uw eshop bezoeker een kopende bezoeker te laten worden moet uw webshop in de eerste plaats goede prijzen bevatten, maar er zijn ook tips die je niet uit het oog mag verliezen als je van uw lagssurfende bezoeker ook een kopende klant wil maken.

A. Bied correcte verzendkosten aan
Alle producten kunnen of moeten worden opgezonden naar de koper, zorg ervoor dat de verzendkost niet te duur is. De potentiële klant kan afhaken bij het zien van te dure verzendkost bij het afhandelen van het order.
Zorg zeker voor duidelijke info over de verzendkosten en toon het ook als het gratis is of wordt.

B. Laat kiezen voor snel versturen
Sommige klanten willen het item gewoon sneller dan de gewone verzending, ook al moeten ze er iets meer voor betalen. Geef dus de mogelijkheid de optie 'snelle levering' tijdens de check-out aan te vinken.
Je zorgt uiteraard dan wel dat men het pakket ook krijgt zoals de afgesproken snelle methode voorschrijft.

C. Gratis terugsturen
De klant kan zich altijd bedenken over de aankoop en wettelijk ben je ook verplicht het product terug te nemen en de klant terug te betalen. Gratis retourneren en de terugstuur termijn verlengen geven een positief effect op het effectief aantal teruggestuurde zendingen.

D. Toon uw bezoeker kortingen
Iedereen weet het, men gaat vlugger over tot kopen als blijkt dat het een koopje is of als er een korting gegeven wordt. Ook tijdens de check-out is het belangrijk dat je eventueel uw potentiële koper nog een korting kan tonen.
Of misschien de koper een extra item gratis meegeeft.

E. Geef korting voucher bij nieuwsbrief inschrijving
Maak uw bezoekers duidelijk dat ze een kortingbon of voucher krijgen als ze zich inschrijven voor de nieuwsbrief. De klant zal het goed vinden om de korting te kunnen gebruiken bij zijn 1ste aankoop, maar u hebt meteen ook toestemming om de klant nogmaals een korting of een promo te sturen.

F. Zorg voor duidelijke betaalmethodes
Uw klant kan maar beter zonder problemen afrekenen. Toon welke betaalmethodes de shop toestaat. Als uw klant een betaalprobleem ondervind zal hij/zij afhaken en het vertrouwen in de shop krijgt een deuk.

G. Betalen na ontvangst
Laat uw klanten betalen als het product ontvangen hebben. Zo neem je alle wantrouwen weg. Je bent ook zeker van de ontvangst van uw geld, want uw betaalprovider voorziet de functie 'Afterpay'.

H. Reageer snel en correct
Uw klant heeft een vraag? Reageer dan snel en correct! Niets is zo vervelend als geen reactie ontvangen op een vraag of een bericht. Uw potentiële klant zal zeker niet bij u kopen als u al niet of laat op zijn vraag antwoord. Dit kan via een contactform, telefonisch of ook via sociale media. Sociale media zijn ook snelle tools om te reageren. Klaar zijn voor sociale media is dus belangrijk.

 

 

Reacties op dit artikel!

Reageer op dit artikel

Uw naam (vereist)

Uw E-mail adres (vereist)

Website

Extra reacties (vereist)

Hou me op de hoogte
Uw waardering:
 
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
http://www.zinix.be/uploads/folio/id16/ecommerce.png